Tuesday 26 August 2014

ud av intressen bar

Ibland läser jag några riktigt övertygande information om affärsstrategier, och jag skulle vilja dela med dig ett begrepp i kraft riktad marknadsföring som verkligen har fångat min uppmärksamhet. Idén i detta begrepp är för en person att fokusera hans / hennes marknadsföring mot en specifik målgrupp som har intressen i själva produkten / tjänsten som säljs. När marknadsföringsstrategier av detta slag tillämpas, resultaten är ytterst mer fördelaktigt än när ett mer allmänt riktad strategi används. Till exempel, om marknadsföring till en allmän publik som innehar andelar i ett brett utbud av produkter / tjänster som apposed till en riktad, specifik produkt / tjänst, resultaten i försäljningen genereras från detta arbete skulle bli kraftigt minskat jämfört med resultaten i försäljningen realiserade genom att fokusera på en koncentrerad intresse bland en publik. Anledningen till detta är att inom en publik av människor med ett stort utbud av intressen bara några av de människor finner intresse för produkten / tjänsten som erbjuds dem. Omvänt, vid marknadsföring till en publik av människor som alla håller samma intresse för produkten / tjänsten som erbjuds är varje enskild person i publiken mycket mer benägna att svara på de marknadsföringsinsatser. Detta begrepp kan liknas vid ett fartyg till sjöss som är inriktad på en viss destination (eller mål.) Om fartyget är det sikta mot något specifikt mål, kommer fartyget effektivt nå sitt mål på grund av den kraftsamling. Men om fartyget riktar sig i en rad olika riktningar, fartygets målet kommer i praktiken att missa och det blir en hel del ansträngning och energi slösas bort som fartyget slingrar här och där. Inriktning en specifik målgrupp med ett specifikt intresse kan du undvika bortkastade marknadsföring, tid och pengar. Och detta är den verkliga makten som finns i riktad marknadsföring.

Jag hoppas att denna information gör att du kan koncentrera era ansträngningar för effektiva resultat.
Joe Clinton.

No comments:

Post a Comment