Tuesday 26 August 2014

er göra just det

Du vet det gamla talesättet? Bygg det och de kommer att komma? Sant, det är en linje från en "90 baseball filmen" Field of Dreams ", men att devisen fortfarande gäller i världen av nischade katalogen webbplatser.

Det verkar som med tillkomsten av en ny katalog manus av någon okänd utgivare, rusar en annan webmaster att hoppa på tåget för att skapa en annan katalog. Men det finns ett problem med det. ALLA skapar samma sökning katalog!

Så hur ska du stå ut i ett hav av monotonin? Lätt. Skapa en nisch katalog och be om länkar från dessa webbplatser som din katalog vänder mot. På så sätt bygger du upp en unik databas och ordet kommer att komma ut bland de webbansvariga i din nisch som du aktivt söker inlagor.

Med tiden bör din sidrankning ökar med ömsesidig länk går liksom människor talar om din webbplats. Det är målet är inte det? Du kan även börja ta betalt för webbansvariga att lägga in länkar på din webbplats. Eller till och med ta betalt för inlagor! Vid något tillfälle, kan alla dina synpunkter betalas inlagor! Du behöver bara att dominera din nisch med specifik katalog.

Ta mig till exempel, jag försöker göra just det med min diet katalog, som ligger http://www.dietdirectory.org .Det är egentligen inte en prydlig katalog, men, det bara vänder sig till dieten och viktminskning fält. Under de kommande månaderna kommer jag att kartlägga hur bra jag kan tränga in och dra nytta av att vistas i denna nisch.

Men det hela handlar om marknadsföring din nisch katalog. Låt oss vara ärliga, du kan ha den bästa katalogen i världen. Chansen finns, om ingen kan hitta det, då är det helt meningslöst. Vad du behöver göra är att blitz marknaden din nisch katalog. Skicka ut ett pressmeddelande, har en skrivtjänst skriver 10 reklamartiklar centrerad kring makt och användbarheten av en nisch katalog som din egen, och skicka in din katalog till så många sökmotorer som möjligt. Sedan slutligen, och det svåraste, att kontakta dessa webbplatser i din nisch att fylla din katalog.

Jag tror med tiden kommer du att se några fina resultat. Jag hoppas jag kommer!

No comments:

Post a Comment