Tuesday 26 August 2014

för originalitet skull inte upp

I de flesta reklammaterial, bortsett från de attraktiva färger och bilder, tjänar innehållet som den primära lockande faktor som lockar kunder att besöka din butik eller ge dig ett samtal.

Ord är viktiga i att uttrycka dina idéer. De kortaste orden är de bästa och de kortaste meningarna är bäst. Du bör komma ihåg att för att skapa annonser en tydlig och entydig intryck bäst uttrycks av korta ord och korta meningar. En bra annons och en bra säljare både visa uppskattning av ord och deras effekt. Inte heller säger för lite och båda är intressanta och affärsmässiga i sina inlägg. Ta en titt på de mest framgångsrik affärsman. Analysera hans stil att hantera sina kunder. Ni vill påpeka att den stora charmen med spontanitet och off handedness följer hans kommentarer. Han är intelligent, tillfredsställande och specifik.

Nu, observera att det språk som din annons ska vara som den framgångsrik affärsman. Det bör vara specifika för den grad att den ger nödvändig information i en affärsmässig stil. Tänk på att en bra annons är original, eftersom den berättar om dina värden på ett sätt som är utmärkande för sig själv. Om du har verkligt intresse för dina produkter och kan skriva precis vad du känner om deras egenskaper, hittar du några svårigheter att investera dina annonser med tillräcklig originalitet för att göra dem intressanta. Men originalitet för originalitet skull inte uppgår till så mycket i reklam. Det är andra till äkthet, korthet och klarhet.

Så låt oss säga att du vill ta fram det vinnande affisch eller broschyr. Ditt fokus bör inte bara vara designen men innehållet också. Du måste noga välja de ord som du kommer att använda. Det spelar egentligen ingen roll om du bara har några få ord, så länge du har möjlighet att på ett effektivt sätt föra ditt budskap till dina kunder. Med en bra rubrik och innehåll, är chansen att du kommer att uppmuntra dina möjligheter att ta en andra titt på dina varor. Förstå att en bra rubrik har en distinkt ekonomiskt värde. Dess kommersiell betydelse bevisas av den ökade verksamheten den påverkar jämfört med handeln som väckts av den vanliga annonseringen utjämnade med det ordinarie rubrik.

Kom också ihåg att det finns en mycket tunn linje mellan att veta för mycket och vet för lite om de produkter som ska annonseras. Rätt typ av en reklam författare ser varorna genom ögonen på allmänheten. Att se varorna alltså, han talar argumenten bäst för att påverka allmänhet

No comments:

Post a Comment